Vi har FRI FRAKT* på alle ordre over 2000kr! Les mer

Her finner du informasjon om hvordan du angrer et kjøp og hva du gjør dersom du ønsker å reklamere på et kjøp hos oss.

Angrerett ved telefon- eller netthandel
Kjøper du en vare i vår nettbutikk eller bestiller på telefon har du 14 dagers angrerett. Det betyr at du innen 14 dager fra du mottar varen kan returnere varen til oss og få tilbake pengene. Varen er mottatt den dagen den leveres av transportfirma (f.eks. Bring eller Postnord), er hentet på postkontor eller post i butikk eller er hentet i vår butikk, eller du på annen måte har fått overlevert varen.

Du trenger ikke begrunne for oss hvorfor du ønsker å benytte angreretten, men vi ønsker hele tiden å forbedre service, priser og produkter, og setter pris på om du velger å gi oss en tilbakemelding.

Slik går du frem for å benytte angreretten:
Så fort som mulig etter at du har bestemt deg, og innenfor 14 dager fra du fikk varen i hende, må du varsle oss om at du ønsker å benytte angreretten. Vi vil helst ha dette på epost, men du kan også sende oss brev. Ved varselet må du legge ved angrerettskjema som du fikk vedlagt epost med ordrebekreftelse da du bestilte produktet.

Du vil få svar av oss, fortrinnsvis på epost, om angreretten kan benyttes. Da vil vi samtidig sende deg returskjema.

Viktig å vite om angreretten:

  • Angreretten gir deg anledning til å undersøke varen på samme måte som du kunne gjort i butikken. Det betyr at varen ikke må være skadet, ha bruksmerker, være tilkoblet andre enheter, ha installert software og liknende.
  • Emballasjen må være feilfri. Dersom det ikke er mulig å undersøke varen uten å ødelegge emballasjen, vil vi naturligvis ta hensyn til dette.
  • Dersom varen er skadet eller gjort usalgbar ved din undersøkelse, kan dette medføre reduksjon eller bortfall av din rett til å få tilbake pengerne. I såfall vil vi kontakte deg for å komme frem til en løsning.
  • Du er ansvarlig for å sende varen i forsvarlig emballasje.
  • Du får igjen alle pengene du har betalt til oss, inkludert frakt. Du er imidlertid selv ansvarlig for kostnadene ved retur, selv om disse kostnadene kan være høyere enn fraktkostnaden du betalte da du kjøpte varen.
  • Angreretten slik den er beskrevet over gjelder ved kjøp i vår nettbutikk, hvis bestillingen er gjort på telefon, per epost eller på messe, og du har betalt et annet sted og på en annen måte enn kontant i vår butikk. Ved henting og betaling av forhåndsbestilte varer i vår butikk gjelder ikke angreretten.
  • Ved kjøp og henting av forhåndsbestilte varer i vår butikk i Moss er det ingen angrerett, MEN: vi ønsker å være smidige - forutsatt at varen er fullt ut salgbar godtar vi som regel bytte av varer mot ny vare eller "tilgodelapp".

Unntak fra angreretten eller delvis reduksjon av angreretten

  • Det er noen unntak fra angreretten. Dette gjelder der varen er tilvirket eller tilpasset spesielt for deg:
  • Det er ingen returrett på kartbrikker og kartoppdateringer til kartplottere
    Programmering av AIS, VHF, nødpeilersendere, MOB-alarmer og annet utstyr som er programmert spesifikt for deg må nullstilles av vår tekniske avdeling eller underleverandører.
  • Medgått tid til å nullstille slik programmering kan trekkes fra beløpet vi refunderer dersom du angrer kjøpet. Det du eventuelt har betalt for programmering av slike enheter refunderes heller ikke.

Ved kjøp av varer som vi på forhånd opplyser om at er en spesial bestilling til deg utenom vårt ordinære sortiment, så vil heller ikke angreretten gjelde.

Reklamasjon
Varer du handler hos Seatronic har enten 2 eller 5 års reklamasjonsrett. Dette betyr at du kan reklamere ("klage") på feil ved varen som ikke skyldes bruk, utdatering eller slitasje, altså feil som har vært tilstede siden før du mottok varen.

Hvis du oppdager en feil du mener er reklamasjonsgrunn og ønsker å reklamere, plikter du til å gjøre oss kjent med dette så fort som mulig. Vi vil helst ha dette på epost, men du kan også sende oss brev, eller eventuelt henvende deg i butikken. Vi registrerer de aller fleste kjøp på navnet til den som kjøper, men dersom vi ikke kan finne ditt kjøp av varen i våre systemer, har vi rett til å be om dokumentasjon på kjøpet. Slik dokumentasjon kan være kvittering eller bankutskrift.

Ved reklamasjon har vi rett til å undersøke varen for å identifisere feilen og avgjøre om feilen skyldes produksjonsfeil. I denne sammenheng må vi ofte henvende oss videre til leverandøren. Dette kan ved noen tilfeller ta tid.

Garantier
Enkelte av våre produkter har garanti fra produsenten. I praksis sikrer Forbrukerkjøpsloven deg bedre mot feil ved produktet enn en garanti gjør, men enkelte garantier gir deg bedre rettigheter enn Forbrukerkjøpsloven. Dette kan for eksempel dreie seg om livstidsgaranti. Der garanti gir deg svakere rettigheter enn Forbrukerkjøpsloven, er det alltid Forbrukerkjøpsloven som gjelder.

Merk at garantier gjerne har spesielle betingelser, og at garantien ikke nødvendigvis dekker alle feil som kan oppstå med produktet.

Retur
Når din bruk av angreretten er varslet og avtalt, du skal sende inn en vare du har reklamert på, eller skal gjennomføre retur av annen årsak, MÅ du benytte vårt returskjema. Det kan du laste ned her; (returskjema), eller vi kan sende det til deg på forespørsel til epost; seatronic@seatronic.no

NB! - pakker som mottas uten returskjema blir vesentlig forsinket i saksbehandling, og kan også bli returnert ubehandlet til avsender.