Produktbeskrivelse
Garmins mest følsomme kompakte autopilotsystem
- Ideell for båter som på maksimalt 25 fot med én påhengsmotor på maksimalt 150 hk.
- Maksimal styresylinder på opptil 150 cc forplantende båter, og 225 cc for fortrengerskrog – men vi anbefaler maks 165 cc for å ungå at autopiloten oppleves for treg.
- 9-akset AHRS-system (Attitude Heading Reference System) uten løse deler
- Minimerer styrekursfeil, kursavvik, rorbevegelser og strømforbruk – samtidig som det gir en mer komfortabel tur for alle om bord.
- Minimal konfigurasjons- og kalibreringstid
- Med den valgfrie, patenterte Shadow Drive™-teknologien beholder du kontrollen selv når autopiloten er aktivert.
Den hydrauliske autopiloten GHP Compact Reactor er laget for båter som er kortere enn 25 fot, og den gjør at du får en pause fra roret mens autopiloten fortsatt holder kursen. Len deg tilbake på broen, og nyt tiden på vannet mens det 9-aksede AHRS-systemet (Attitude Heading Reference System) uten løse deler sørger for en komfortabel tur. Den tilbys i flere ulike hovedpakker, og du kan konfigurere autopilotoppsettet avhengig av funksjonene du trenger, og hvor mye du vil bruke på utstyret. Du kan kjøpe startpakken (krever en kompatibel Garmin-kartplotter1), du kan legge til den maritime autopilotkontrollenheten GHC™ 20 eller 50, eller du kan legge til både GHC 20/50 og Shadow Drive. GHP Compact Reactor er tilgjengelig i tre forskjellige konfigurasjoner, og alle er enkle å installere med fleksible monteringsalternativer og enkel konfigurering. Velg hovedpakken med Garmins patenterte Shadow Drive™, som gjør at du bare trenger å dreie roret for å ta tilbake kontrollen eller holde stø kurs for å aktivere autopiloten. Den lar seg lett integrere med kompatibel Garmin-elektronikk, slik at du kan styre autopiloten fra kartplotterskjermen. Den kan også aktiveres til å følge en autoveiledningsbane (krever BlueChart® g2 Vision®-kart eller nyere).
9-akset AHRS-system uten løse deler
Takket være en avansert 9-akset AHRS uten løse deler har du flere fleksible monteringsalternativer med GHP Compact Reactor. Dette systemet gir i tillegg en betydelig reduksjon av styrekursfeil, kursavvik, rorbevegelser og strømforbruk – samtidig som det gir en mer komfortabel tur for alle om bord.
Reagerer på forholdene
Denne fantastiske autopiloten reagerer faktisk på havets påvirkning for å holde kursen. Selv når båten pitcher og ruller under tøffe forhold, kan du være trygg på at GHP Compact Reactor-autopiloten holder kursen for deg.
Minimal konfigurasjons- og kalibreringstid
Alle autopiloter krever en viss konfigurasjon og kalibrering for å fungere riktig. Vi vet at du helst vil komme deg på vannet, så Garmin har gjort denne prosessen så rask og enkel som mulig. Det er det Garmin kaller "The Power of Simple".
Helintegrering med Garmin-elektronikk
Sammen med kompatibel Garmin-nettverkselektronikk får du full kontroll over GHP Compact Reactor uansett hvor du befinner deg på båten. I tillegg til å holde kursen i omtrent alle vær- og vindforhold, kan systemet også utføre en rekke forhåndsprogrammerte prosedyrer for dorging og søk. Med BlueChart g2 Vision-kart (selges separat) kan du i tillegg få tilleggsfunksjoner som autoveiledning som styrer etter GPS-ruter automatisk.
Koble til nettverksenheter
GHP Compact Reactor Autopilot kan betjenes direkte fra skjermen til en kompatibel Garmin-kartplotter¹ eller ved å bruke opptil tre GHC™-rorkontrollenheter. GHC-enheten kommuniserer med autopilotsystemet via NMEA 2000®-nettverket, slik at autopilotens retningsdata enkelt kan deles med andre enheter. Dette gjør det mulig å benytte seg av MARPA og kartoverlegg når du er koblet til en Garmin-radar og -kartplotter. Det finnes også en håndholdt trådløs fjernkontroll (tilleggsutstyr).
Garmin autopilot Compact Reactor inneholder:
- GHC 20 rorplasskjerm
- GHP Reactor CCU (kursberegningsenhet)
- 1,0 l pumpe med 1/4" NPT-gjenger
- ECU (elektronisk styringsenhet)
- ECU-strømkabel
- Tilkoblingskabel
- Summer
- NMEA 2000-droppkabler (2 m)
- NMEA 2000-strømkabel
- NMEA 2000-T-kontakter
- Hann- og hunnterminatorer
- Dokumentasjon