*

Vennligst logg inn for å se eller endre ønskelisten

Sikkerhet, service og kvalitet siden 1982

Angrerett, reklamasjon, garanti og retur

Her finner du informasjon om hvordan du angrer et kjøp og hva du gjør dersom du ønsker å reklamere på et kjøp hos oss.

Angrerett ved telefon- eller netthandel

Kjøper du en vare i vår nettbutikk eller bestiller på telefon har du 14 dagers angrerett. Det betyr at du innen 14 dager fra du mottar varen kan returnere varen til oss og få tilbake pengene. Varen er mottatt den dagen den leveres av transportfirma (f.eks. Bring eller Postnord), er hentet på postkontor eller post i butikk eller er hentet i vår butikk, eller du på annen måte har fått overlevert varen.

Du trenger ikke begrunne for oss hvorfor du ønsker å benytte angreretten, men vi ønsker hele tiden å forbedre service, priser og produkter, og setter pris på om du velger å gi oss en tilbakemelding.

Slik går du frem for å benytte angreretten:

Så fort som mulig etter at du har bestemt deg, og innenfor 14 dager fra du fikk varen i hende, må du varsle oss om at du ønsker å benytte angreretten. Vi vil helst ha dette på epost, men du kan også sende oss brev eller telefax. Ved varselet må du legge angrerettsskjema som du fikk vedlagt epost med ordrebekreftelse da du bestilte produktet.

Du vil få svar av oss, fortrinnsvis på epost, om angreretten kan benyttes. Da vil vi samtidig gi deg en stegvis veiledning for hvor varen skal sendes og andre opplysninger som er relevante for returen.

Nyttig å vite om angreretten:

  • Angreretten gir deg anledning til å undersøke varen på samme måte som du kunne gjort i butikken. Det betyr at varen ikke må være skadet, ha bruksmerker, være tilkoblet andre enheter, ha installert software og liknende.
  • Emballasjen må være feilfri. Dersom det ikke er mulig å undersøke varen uten å ødelegge emballasjen, vil vi naturligvis ta hensyn til dette.
  • Dersom varen er skadet eller gjort usalgbar ved din undersøkelse, kan dette medføre reduksjon eller bortfall av din rett til å få tilbake pengerne. I såfall vil vi kontakte deg for å komme frem til en løsning.
  • Du er ansvarlig for å sende varen i forsvarlig emballasje.
  • Du får igjen alle pengene du har betalt til oss, inkludert frakt. Du er imidlertid selv ansvarlig for kostnadene ved retur, selv om disse kostnadene kan være høyere enn fraktkostnaden du betalte da du kjøpte varen.
  • Angreretten slik den er beskrevet over gjelder ved kjøp i vår nettbutikk, hvis bestillingen er gjort på telefon, per epost eller på messe, og du har betalt et annet sted og på en annen måte enn kontant i vår butikk. Ved henting og betaling av forhåndsbestilte varer i vår butikk gjelder ikke angreretten.
  • Ved kjøp og henting av forhåndsbestilte varer i vår butikk i Moss er det ingen angrerett, MEN: vi ønsker å være smidige - forutsatt at varen er fullt ut salgbar godtar vi som regel bytte av varer mot ny vare eller "tilgodelapp".

Reklamasjon

Varer du handler hos Seatronic har enten 2 eller 5 års reklamasjonsrett. Dette betyr at du kan reklamere ("klage") på feil ved varen som ikke skyldes bruk, utdatering eller slitasje, altså feil som har vært tilstede siden før du mottok varen. 

Hvis du oppdager en feil du mener er reklamasjonsgrunn og ønsker å reklamere, plikter du til å gjøre oss kjent med dette så fort som mulig. Vi vil helst ha dette på epost, men du kan også sende oss brev, eller eventuelt henvende deg i butikken. Vi registrerer de aller fleste kjøp på navnet til den som kjøper, men dersom vi ikke kan finne ditt kjøp av varen i våre systemer, har vi rett til å be om dokumentasjon på kjøpet. Slik dokumentasjon kan være kvittering eller bankutskrift.

Ved reklamasjon har vi rett til å undersøke varen for å identifisere feilen og avgjøre om feilen skyldes produksjonsfeil. I denne sammenheng må vi ofte henvende oss videre til leverandøren. Dersom det tar mer enn én uke å undersøke og eventuelt reparere feilen, kan du - der det er praktisk mulig - ha rett til et låneprodukt.


Garantier

Enkelte av våre produkter har garanti fra produsenten. I praksis sikrer Forbrukerkjøpsloven deg bedre mot feil ved produktet enn en garanti gjør, men enkelte garantier gir deg bedre rettigheter enn Forbrukerkjøpsloven. Dette kan for eksempel dreie seg om livstidsgaranti. Der garanti gir deg svakere rettigheter enn Forbrukerkjøpsloven, er det alltid Forbrukerkjøpsloven som gjelder.

Merk at garantier gjerne har spesielle betingelser, og at garantien ikke nødvendigvis dekker alle feil som kan oppstå med produktet.


Retur

Når din bruk av angreretten er varslet og avtalt, du skal sende inn en vare du har reklamert på eller benytter garantien på, må du benytte følgende adresse:

Seatronic Båtutstyr AS
Per Gynts vei 140
1598 Moss

Viktig om pakker som sendes til oss:
  • Pakker må inneholde:
    • Navn på avsender
    • Adresse til avsender
    • Telefonnummer til avsender
    • Referanse til saksnummer. Korrekt saksnummer har 11 siffer, og begynner på 9000. Du får et saksnummer ved å kontakte oss på telefon 69 25 09 60 eller epost: seatronic@seatronic.no.
  • Returer eller pakker som ikke har saksnummer kan medføre lang behandlingstid.
  • Vi godtar ikke pakker sendt til oss som postoppkrav. Hvis du sender pakke til oss som postoppkrav blir pakken ikke avhentet, og returneres av Posten til deg for din regning